Lång dag...

2008-01-30 @ 18:33:49

Igår kväll var hela språkkursgruppen med läraren på en restaurang som serverar typisk hollänsk mat och vi blev bjudna på 3 rätter och vin. Gruppen var sen som vanligt, nästan aldrig har alla varit i tid på de här tre veckorna vilket har stört mig ibland... Kvällen var iaf väldigt trevlig... god mat, trevligt sällskap, roligt tal med personliga kommentarer om alla deltagare från Joop (läraren)... Jag var bland de tre med bäst resultat efter kursen, så lite stolt känner jag mig. =) Jag och tjejen som var näst bäst fick ett par träskor i strl 18, 12 cm... Rieke från Tyskland var den som klarat kursen bäst fick ett par som hon kan ha på fötterna, visserligen nån storlek liten, men hon kunde gå i dem iaf. =) Alla andra fick ett miniatyrpar. Det var en trevlig present.

Tyvärr kunde jag inte fortsätta festen med de andra när vi var färdiga med middagen och certifikaten och allt vid 23-tiden. Det känns tråkigt, men jag är glad att jag lyssnade på den förnuftiga sidan av mig själv igår. Idag gick jag nämligen upp jättetidigt, satte väckningen på 06.30 jämfört med 08.00 eller 09.00 som jag oftast haft. Har varit i Haarlem idag för en föreläsning/diskussion om holländsk kultur. Jag var jättetrött men läraren som var en väldigt speciell och karismatisk person hade en del intressanta saker att prata om iaf. Och nu har jag träffat de tre polska tjejerna som jag ska dela lägenhet med! Svårt att säga mitt första intryck av dem... men hoppas att vi kommer överens och har samma tankar/intressen och så...

Imorrn flyttar jag alltså från Amsterdam till Zandvoort. Jag insåg nu på vägen hem att jag nog kommer sakna Amsterdam lite. Nu har jag ju börjat känna mig mer säker med metron och spårvagnarna och är bortskämd med att ha centrum 15 minuter bort med metron osv... Får se hur det blir att bo i ett litet samhälle som Zandvoort. Hoppas det blir bra, annars tar det 27 min med tåget att komma till Amsterdam.

Jag gick hemifrån runt 07.20 i morse och var hemma runt 18 eller så (efter ett stopp på Burger King på stationen) så det har varit en lång dag. Den är inte slut heller, nu ska jag ta tag i städning och packning, suck... Inte roligt, men nödvändigt...

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback