Etapp... ja vad blir det!?

2008-06-30 @ 13:32:45

Denna helg har vigts åt jobb med vardagsrummet. Det är inte det lättaste att måla om ett 18-20 kvm stort rum! Inte om man som mig och Patrik aldrig gjort det förr iaf. Vi har konstaterat att vi inte ska byta yrkesinriktning och att vi lär oss nya saker längs vägen.

Vi valde den gröna färgen. Jag kom på mig själv att le lite när jag tänkte på vilken det blev. Mina kompisar hemma i Övik förstår nog vad jag tänker på när jag säger att färgvalet blev "sparris", hihi. Det borde väl passa mig?! =)

Vi har nu alltså tagit bort tapetskarvar, slipat och spacklat dem, tejpat, penslat och rollat på majoriteten av väggarna. Vi har kommit på hur vi ska dela upp arbetet lite också, hehe. Jag fixade tapetskarvarna och Patrik spacklade dem, vi hjälptes åt med slipningen, jag målade kanter med pensel och Patrik rollade. Jag testade spacklingen och rollandet också såklart, men när man har jobbat ett tag får man in snitsen på det man gör så då är det mest dumt att byta arbetsuppgifter. Taket har Patrik tagit hand om medan jag assisterar, hehe.

Arbetet blir inte perfekt och en del grejer har vi fått testa flera gånger och göra om och så, men jag hoppas och tror att vi blir nöjda när vi är klara och möblerna är tillbaka på sina platser och så. Det är jobbigt och tar tid, slipdammet har dragits runt i nästan hela lägenheten (men vi har dammsugit nu så lite bättre är det nog, hehe) och man blir trött, men det kommer nog som sagt kännas kul och bra att vi har gjort det själva sen när det är klart. =)

                                                                              
                              

                                 

Kommentarer

Postat av: Elin

Ja jag tänkte på det där med sparris att det var ditt gamla smeknamn men var osäker på om du själv kom ihåg det! haha

Postat av: Bella

Hej Gumman...visste inte att du hade blogg..vad roligt...visst 'r det jobbigt att ta bort tapeter..fyy. vi tog bort tapeter också. Satt som sjutton. Randiga och fula...hahaa.sen målade vi.. Kom fram till att måla var riktigt jobbigt men ser mycket bättre ut. Vad duktiga ni är...:).



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback