Färg, soffa, Midsomer och lite allt möjligt

2008-06-25 @ 12:23:47

Igår morse gick Patrik och jag till Hyresbostäders områdeskontor och fick ut ett papper som gör att vi kan hämta färg och spackel (hellre det än tapeter som jag nämnt tidigare!) Nu ska vi försöka ta oss ut till färgaffären nån dag snart och kanske få med lite färgprover hem så vi kan bestämma oss så snart som möjligt. Det vore ju skönt om vi kunde få målandet gjort innan vi åker iväg på alla äventyr i juli...

Precis när vi snart ska tömma vardagsrummet har vi gått och skaffat oss en soffa. 'Egentligen vill vi ha en hörnsoffa, men känner inte att vi vill/kan lägga ut pengar på det just nu. Däremot hittade vi en mindre soffa på blocket som vi slog till på och köpte igår. Det är en IKEA-soffa med utbytbar klädsel, så det ska vi nog skaffa oss. Vit soffa vill vi nog inte ha och den var dessutom lite smutsig. Ska se vad som händer när vi tvättar den, men hur som helst var det värt 500 kr eftersom man kan köpa nya överdrag på IKEA. Såhär ser den ut (modell Klippan, 2-sits):




Det är tur att vi har starka vänner som kan hjälpa till att bära tunga soffor, hehe. Två kvarter ungefär var det bara, men jag orkar typ ingenting när det gäller att bära stora tunga möbler. Vi ringde därför Frippe och han satt kvar hos oss och pratade ett bra tag när soffan väl stod i vardagsrummet vilket var trevligt.


När Frippe gått och det var dags att slå på TV:n upptäckte vi att det var Morden i Midsomer vid nio. Det är ett riktigt sommarnöje för mig/oss, hehe. Det hör liksom till att se Brittiska mordgåtor på kvällarna... =)

Min sista reflektion för tillfället handlar om sömn.  Jag undrar om jag sover lite för mycket nu ibland när jag är hemma. I morse t.ex. när Patrik skulle åka och jobba vid 7.30 var jag rätt pigg då. Men jag valde ändå att ligga kvar i sängen för jag tyckte det var för tidigt att gå upp och att jag skulle få svårt att sysselsätta mig. Detta ledde till att jag istället kände mig jätteseg vid 9-halv 10 tiden... Det är svårt det här tycker jag, att sova bra och lagom mycket, men jag har iaf inte sömnproblem och mår inte dåligt eller så...

Nä, dags att sluta skriva och hitta på nått annat, tror tvätten snart är färdig att hängas upp, annars finns det alltid saker att diska och papper att sortera. =P

Tack och hej, leverpastej!

Kommentarer

Postat av: bella

joo vad händer när man tvättar den...fråga mig jag vet.. DET KRYMPER...jag hade ju en klippan när jag bodde i Linköping... Så försök att INTE tvätta den så ofta...är jätte jobbigt att klä på den. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback