Fixarhelg och trevligt besök

2008-06-08 @ 22:37:57

Trots det fina vädret har det här mest varit en fixarhelg. (Patrik är inte helt frisk från sin förkylning så det är en av anledningarna att vi inte varit ute och hittat på så mycket.)

Igår hade vi besök av en kompis som flyttat från stan eftersom hon är färdigutbildad och fått jobb. Det var trevligt, vi åt gott, spelade Wii och åkte till en annan kompis som hade lite fest...

Annat vi gjort under "långhelgen": Jag har bakat banankaka, vi har städat hela lägenheten, tvättat massa sängkläder och handdukar. Vi har fixat längden på gardinerna (jag sprättade gamla uppläggningar och Patrik sydde nya) och sen satte vi upp gardinstångsskenan i taket i burspråket i köket. Nu måste vi bara hitta nått bra tyg och sy en gardin dit... Blir säkert mest Patrik för han är bättre än mig på att sy, men hjälpa till kan jag ju göra iaf, haha.

Min anslagstavla/whiteboard fick vi upp också, men jag kom fram till att träramen inte matchar det andra i hallen så jag ska måla den med silverfärg nån gång. =)

Fixat dekoration till släktklenoden kommoden har vi gjort också, en fin låtsas-orkidé. Jag lyckades med ett riktigt kap när jag skulle köpa en vas till den, den kostade 49,50 men när jag kom till kassan frågade hon som jobbade om den stod på bordet. "Ja" svarade jag, men sen såg jag att det stod 5 kr på kassan och att det fanns ett bord där det stod "Allt på bordet 5 kr". Jag var ärlig och sa att det var ett annat bord, men jag fick den ändå för 5 kr. Jätteglad blev jag! Roligt när ärlighet lönar sig...

Kommentarer

Postat av: Lilla Fröken

Ja ärlighet varar ju längst! :)

Vilket fynd du gjorde. Bra att du har en händig karl som kan sy och fixa. Hihi

Du vet ju hur mycket jag gillade dina köksfönster. De är så stora och släpper in så mycket ljus. Skulle också vilja ha ett sånt ljust kök. :)

Vad roligt att du fått erbjudande om att få jobba lite. KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback