Helgen

2008-06-22 @ 14:52:06

Jahapp, snart slut på helgen då, inte för att det gör så stor skillnad för mig, jag går ju ändå mest hemma och gör ingenting. Patrik och jag var lite sena med att planera midsommar, men det blev trevligt ändå. Vi åkte till Sabina och Gumme i Linköping och grillade och spelade lite tv-spel (Buzz och Singstar). Inget traditionellt midsommarfirande med andra ord, men det har jag väl egentligen aldrig haft. När jag var liten brukade vi gå till hembygdsgården där det var dans kring stången och så och göra kransar, men sill äter vi ju inte i min familj så inga såna traditioner med sill och nubbe finns, det var nog mer grillat bara... Nån gång skulle jag dock vilja ha ett mer traditonellt firande, eller iaf åka till nån stuga på landet och så... nästa år kanske, vem vet. =)

Igår var vi kvar i Linköping tills eftermiddagen och sen gjorde vi inte så mycket. Köpte pizza och kollade på film... Vi lånade fem filmer från Sabina och Gumme och vi började med Shrek the third. Den var bra, jag gillar verkligen Shrek-filmerna! =)

Idag har vi städat så det känns ju skönt... det är en av sysslorna som är tråkiga att göra men som gör att man känner sig nöjd efteråt, hehe. Ungefär samma sak kan det ju vara med träning också, får se om det blir nått Friskis & Svettis ikväll, vet inte om jag orkar med ett Puls Medel pass... Det lockar rätt mycket att vara lat... =/ men vi får väl se hur jag känner och vad som händer...

Kommentarer

Postat av: Elin

Lät ju trevligt det där med. :)

Själv är jag väldigt traditionell av mig har jag märkt. Gällandes alla våra högtider! ;) Hehe



Sov så gott! KRAM

Postat av: Elin

Ja det var väldigt trevligt. :) Ibland måste man bryta lite mot sina årliga traditioner tror jag...så man inte blir som en robot till slut! ;)



Om de inte äter räkor blir de grå som sina ungar! Tycker det där är ett roligt fenomen. Hoppas att allt är bra med dig i Norrköping. Kram

Postat av: Maria J

Blev det någon jympa för dig? När du kommer upp hit till Övik kan vi ju följas någon dag på jympan som är här! Hoppas att allt är bra! Kramkram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback