Resor

2008-06-25 @ 17:01:22

Jag vill ut och resa, se, upptäcka och uppleva nått nytt!

Danmark: Jag får åtminstone se ett nytt land i sommar och det blir grannlandet Danmark. Kanske inte världens mest spännande men jag tror det blir trevligt att åka iväg med Patrik, hans mor och styvfar. De står för bilresan så vi behöver bara betala boendet, två nätter har vi bestämt att det blir.

Peru och Bolivia: Jag har en bekant som har varit i Peru och Bolivia nu i maj. I gymnasiet hade vi en skoluppgift som hette "The trip" där man med en viss summa pengar skulle planera en resa till två länder (lika noggrant som om man skulle göra resan i verkligheten med vaccinationer, boende och utflykter). Länderna lottades ut och jag fick Peru och Bolivia. Ända sedan dess har det varit en dröm att kunna åka dit nån gång... Indianer, Machu Picchu, Nasca-linjerna... *drömmer*

Kina: I augusti åker Patrik till Kina på jobbresa till en konferens eller nått. Planerandet är i full gång nu, trots att han fick veta väldigt sent att han var antagen. Han kommer ta några extra dagar efter konferensen för nöjes skull (lika bra att passa på när man väl är i Kina, det händer ju inte så ofta!) och jag är inte aaalls avundsjuk, nädå. =P Han har redan varit en snabbis till Oslo, ska snart till London och eventuellt/förmodligen Italien och Portugal senare i höst, september och oktober. Han får bara åka runt! Kanske kanske kan jag hänga med när han ska till Portugal, det skulle ju vara trevligt, men vi får se vad som händer...

Paris: Ja en resa till Paris ska vi också genomföra - nån gång... Jag fick i julklapp av Patrik att han betalar för boende i Paris när vi åker dit. Det är också ett ställe jag drömt om att få se och nu ska det bli av - nån gång, haha. Det är lite svårt att planera in det i vårt (eller mest Patriks tror jag) schema just nu, men som sagt - nån gång blir det av. =)

Nederländerna: Jag borde väl vara nöjd med att jag har spenderat tre månader i Holland i år iaf, hehe. Det är inte heller särskilt exotiskt, men lite annorlunda saker har jag varit med om iaf... =) Jag tycker mycket om Amsterdam och Rotterdam t.ex. var häftigt eftersom det var så modernt och annorlunda. De här "kubhusen" ser man nog ingen annanstans i världen vad jag vet iaf...

Kommentarer

Postat av: Lilla Fröken

Peru är också en dröm för mig. Hänger gärna med dit. ;) Hihi



God natt och kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback