Bakelser, träning och lite annat

2008-09-30 @ 22:36:55

Var ett tag sen jag skrev nu... men vet inte riktigt vad jag ska skriva om heller.

I lördags hade vi fest här hemma. Det händer inte ofta, men riktigt trevligt blev det. Nu äntligen blev vår "soff-/ny färg i vardagsrummet-/sen inflyttningsfest" av, hehe. Vi var runt 10 pers som spelade lite Guitar Hero och lite sånt... =) Våra gurk- och morotsstavar var uppskattade också, riktigt gott var det. Trappan däremot var inte så roligt, väldigt lite folk. Jag hoppas på en bättre kväll på lördag när det blir Dögrymt-häng igen på mitterminskravallen. Det blir nog bra.

Igår fyllde Patrik år och vi firade det mest lugnt, åt på restaurang och så... Jag hade tänkt köpa bakelser (istället för att fixa tårta) men det blev aldrig av. Så det fick vi ta igen idag, hehe. Jag fick gå runt på flera olika ställen för att hitta bakelser med marsipan, men de jag hittade smakade fint nu ikväll.

Just det, en annan rolig grej är ju Patriks födelsedagspresent till sig själv. Han köpte Wii Fit med balance board. Så nu ska det tränas i olika former här hemma, haha. Kondition, styrka, yoga och balans...  Det är rätt roligt. Gillar dock inte att få veta precis mitt bmi och min vikt. Så ofta får man höra om övervikten som är ett sånt stort problem, men sällan om såna som jag, som har det tvärt om. Jag lider inte direkt, trivs ganska bra med min kropp, men jag vet ju om att jag borde väga mer... Får försöka bygga lite muskler eller nått och se om jag lägger på mig några kilon. Nån dag nu ska jag gå till Friskis och Svettis och skaffa mig ett medlemsskap också! Har köpt ett par nya fina träningsskor så nu ska det äntligen bli av att börja träna!

Kommentarer

Postat av: Lilla Fröken

Vad gott med bakelser. Jag var faktiskt sugen på bakelse häromdagen. :)

Du kanske ska köpa hantlar? :) Jag har faktiskt kollat på såna ett par gånger...



Ha en trevlig kväll. KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback