Sömnlöshet föder kreativitet

2008-09-23 @ 19:16:30

Igår kväll hade jag svårt att somna. Låg och tänkte en massa och fick lov att skriva lite...  =) Det resulterade i två dikter.

de kallar oss drömmare
vi som går på samma gator som alltid
men ser nya vägar

de kallar oss drömmare
vi som ser solen i septembermörkret
och tänker oss bort

de kallar oss drömmare
vi som försöker hitta meningen med livet
bland kaffedoft och vackra ord

de kallar oss drömmare
för att de själva aldrig
vågar pröva sina vingar



främling - fördomar - frihet
vem är du att döma mig?

ansvar - avtal - allians
var hittar jag min plats?

vänskap - vaksamhet - vi
vad är avsikten?

kamp - kyla - kärlek
när får jag tid
att bara vara jag?

Kommentarer

Postat av: Lilla Fröken

Den andra dikten tilltalade mig. Frågorna var intressanta och särskilt den sista frågan avrundade dikten på ett fint sätt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback