7 januari 2009

2009-01-08 @ 15:41:15

Okej, då har jag kommit till punkten när jag ska försöka summera vad som hänt sen sist på ett fint sätt, hehe. Det viktigaste är väl jul och nyår!


Julafton spenderades som vanligt både hos farmor och farfar och mormor. Det var trevligt och mysigt på alla sätt att träffa släkten, fika gott, äta julmat och få lite klappar. Jag hade varit snäll detta år också, men jag fick inte så många paket. Pappa konstaterade att bilen inte såg ut som när jag och syrran var små, när bagaget var så fullpackat med julklappar och annan packning att man knappt såg ut genom bakrutan på bilen. =) 

I mina paket fick jag: pengar, stavmixer, fleecejacka, Geisha-choklad, en kokbok (100 % lättlagat), body cream, Mamma Mia på dvd, Sonic and the secret rings till Wii (av Patrik), Toblerone och massage (av Patriks familj, måste bokas in, ska bli så skönt!)... tror det var allt.


Min familj sitter och tittar i rocklexikonet Sandra fått.


En hel del sällskapsspel blev det. Här är det Fia med knuff, men flera omgångar av min kusins nya Alfapet-spel hann vi också med.

Jag åkte hem till Norrköping 29 dec och då hade jag haft nästan två slappa veckor hemma i norr. Jag fick se lite snö vilket jag var glad över och var t.o.m. ute och lekte i den på juldagen med min kusin (som är 10 år). Vi försökte få till bra banor för hans "madrass", men det gick lite sådär... snöhögen vi var i var inte den bästa, hihi. Kul var det iaf! Det är trevligt att få ta fram barnet inom sig, jag hjälpte honom att bygga ihop sin Lego-helikopter också. =)

Nyårsafton spenderades i goda vänners lag på samma ställe och med i princip samma folk som förra året. Vi lagade lite (eller lite kanske är en underdrift egentligen, det blev mycket mat över!) plockmat och till efterrätt blev det glass och hallonsås. Tolvslaget firades på en balkong på översta våningen i ett hus med relativt bra sikt över staden. Dock var jag inte så imponerad av fyrverkerierna, har man sett SM i musikfyrverkeri är nyårsraketerna bara futtiga, haha. Sabina och Gumme stannade hos oss tills 2 jan och vi spelade Rappakalja och Wii och hade det trevligt...


Sabina och jag förbereder mat


och här är resultatet (eller delar av det iaf)




Syskonen vid tolvslaget


Smålänningen och Islänningen =)

Kommentarer

Postat av: Lilla Fröken

Vilken mysig julafton och nyårsafton du verkar ha haft. Visst är din nyårsklänning från Åhléns? Jag minns att jag såg en så fin klänning där innan jul som liknar den du har. :)



Alfabet är ett så underbart spel!



Trevlig kväll. Kram

Postat av: Anna

Oooh vad tjusig du fått det på bloggen:)

Tallriken där med mat ser väldigt lockande ut!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback