Åre!

2009-01-27 @ 16:13:44

Jahapp, det är väl på tiden att jag uppdaterar här så att "alla" 4-5 pers som tittar in här får nått att läsa, hehe.


Förra veckan spenderades alltså i Åre. Det var såå lyckat, jag är så glad att jag/vi åkte! =) 2500 kr för bussresa, boende och liftkort 5 dagar är ju ingenting när man tänker efter och så härligt det var. En vecka med kompisarna, härlig skidåkning (trots att vädret inte alltid var det bästa), fest och att bara få vara. Jag tänkte aldrig på framtiden då, eller kanske lite på C-uppsatsen (missade ju hela första intro-veckan, tur att jag skriver med Josse som var där...) men mest bara njöt jag av att spendera dagarna utomhus och kvällarna i goda vänners lag. 

Jag har tidigare varit tveksam till skidsemestrar. Jag har inte trott att det var nått för mig. Semester har man i solen, har jag tänkt, men nu har jag omvärderat det. Det är så avslappnande att vara i fjällen så semester skulle jag verkligen kalla förra veckan. 

Jag blev lite stolt över mig själv också. En av dagarna åkte jag och Patrik tillsammans med fyra andra personer som är betydligt bättre än mig på skidåkning, men jag klarade av att åka röda backar! Jag hade varit tveksam om jag skulle kunna stå på ett par skidor, det var flera år sen sist och jag har aldrig åkt särskilt mycket, mest på friluftsdagarna i skolan. Men det gick bra, jag kom ihåg hur man gör och Patik hade nog rätt i att det är ungefär som med cykling eller bilkörning, har man lärt sig så kommer man ihåg även om man kanske är lite ringrostig i början.

Så, här kommer några bilder från Åre Student Skiweek v. 4 2009:


Patrik, Dure och Bullen på Åre torg i väntan på att hämta ut skidor


Första After Skin på Bygget, man är så snygg efter en dag i backen =P

Äventyr!
Två saker gick fel i början: ena toaletten hade stopp pga is i ledningarna och låset på min nya väska krånglade, det gick inte att få upp så Patrik fick bryta sig in


After Ski på Dippan, klädda i matchande västar från Vargtass, Norrlands nation i Norrköping


Bästa After Ski showen! Wallmans på Dippan. De använde inte bara scenen utan var i publiken och som här; på baren. Emmas bror uppträdde, här står han längst till höger. Mycket underhållande var det!


Sista dagen hade vi inte så mycket att göra, vi valde bort skidåkning för att slippa stressa. Alltså fanns det tid att prata med Tele2 och hjälpa till att sätta upp deras tält, haha.


Vi var i fjällen, ja!


Kommentarer

Postat av: Lilla Fröken

Ja det var också mysigt. :)

Vilken rolig Åre-resa detta verkar ha varit. Det var verkligen roligt att få ta del av dina bilder. Är alltså alla med i norrlandsnationen? Även Patrik? Tele 2-situationen log jag åt. Så otroligt roligt påhitt...När man liksom har lite extra tid över kan man leka "superhjälte" på stan istället! ;) :)



Hoppas att du fick samla nya krafter inför uppsatsskrivande och liknande. Kram!

Postat av: Dure

Nu har jag hittat till din blogg =)



Jag blev alldeles varm i kroppen när jag läste om vår åre resa och kollade på bilderna.

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback