C-uppsats och träning

2009-01-28 @ 22:35:25

Rubriken säger väl allt om dagen egentligen. 


Jag och Josse sitter med c-uppsatsen varje dag, men kommer inte så mycket framåt tyvärr. Vi får inte träffa våran handledare förrän ondag nästa vecka och hon har inte ens kommenterat om vårt val av område, vår idé är okej... Det känns väldigt frustrerande. Vi känner inte för att arbeta en massa för att möjligtvis få höra att det är en jättedålig idé och att vi bör byta ämne. =/ Men men, vi tittar på litteratur och har funderat på syfte, frågeställning och enkät/intervjufrågor.

Vad ska/vill vi skriva om då? Jag konstaterade idag att vi borde komma på ett bra standardsvar när folk frågar, för det är lite krångligt och vi vet knappt själva exakt vad det kommer bli. Men... vi vill titta på lärarstudenters känsla av att vara förberedd för att arbeta i dagens mångkulturella förskola/skola med ett internationaliseringsperspektiv. Vi har tänkt göra en jämförelse mellan studenter med och utan erfarenhet av utlandsvistelser. Finns det skillnader? Det är väl ungefär så vi tänkt, hehe.

Har börjat komma igång med träningen igen också. I måndags var jag på ki-jympa och idag step 2. Båda passen var roliga men jobbiga, hehe. Blir förmodligen inga fler pass denna vecka (har för mycket annat inplanerat som tar upp tid), men två pass är för mig klart godkänt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback