Desperate housewife?

2009-01-09 @ 16:30:19

Haha, jag har känt mig så huslig de senaste dagarna. Jag har ju gått hemma väldigt mycket den senaste tiden och de här dagarna har det handlat om husliga sysslor.


I onsdags testade vi ett nytt recept ur min nya kokbok, pasta med ajvarsås (med skinka). Det var spännande med lite ingredienser vi inte använder så ofta, men det smakade bra och det kändes kul med lite snabbmat som ändå var något mer än typ makaroner och korv. =P

Igår gjorde jag inlagd gurka, något som jag tycker är gott, men aldrig har testat. (Varför?! Det är ju inte svårt...) Gurkan åts till middagen som var potatis och köttbullar. (Dock dras husmorspoängen ner lite av halvfabrikat på både köttbullarna och brunsåsen, haha)

Idag har jag provat ett nytt recept ur Sju sorters kakor. Det blev en kaka som mormor brukar baka... Resultatet blev väl sådär, kakan smakar gott, men ser inte så vacker ut. Jag måste dessutom lära mig att göra mina kakor mindre, det blir alltid typ hälften av vad som anges i receptet. Jag gör minsann inga småkakor, haha! Såhär blev resultatet av mina vanlijhorn iaf:


Kommentarer

Postat av: Lilla Fröken

Vad gott med inlagd gurka. Jag har nog aldrig gjort de där kakorna. Men de verkar vara goda. :) Trevlig helg! KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback