Första friskispasset för i år

2009-01-14 @ 22:47:20

Idag var jag på Step på Friskis och Svettis. Riktigt mycket folk var det, det märks att det är första veckan med nya pass och nya nyårslöften om att träna mer kanske, hehe. Passet var roligt, men det var riktigt svettigt och jobbigt, det märks att det var längesen sist. 5 december var jag där senast enligt statistiken på nätet... Men det är väl inte så konstigt, jag åkte hem och det var jul och nyår, sen hade de inga pass förra veckan när ledarna övade på sina pass. Det kändes skönt efteråt som vanligt och bra att vara igång. Nu blir det inget mer innan Åre tror jag, men efter det blir det kanske lite mer regelbundet.


Efter Friskis blev det dusch, middag, telefonsamtal med mamma (vi pratar inte så ofta, men det brukar bli desto längre samtal när vi väl pratar) och tv... Har kollat på Semestersvenskar och Made in Sweden på TV4 och nu sitter Patrik och tittar på Discovery, ett program om Nasas framgångar typ. 

Snart väntar dock sängen, jag börjar bli trött. Imorrn är jag ledig (igen!) och jag har tänkt förbereda mig för slutseminariet och gå på stan, fixa lite inför Åre och så...

Godnatt!

Kommentarer

Postat av: Lilla Fröken

Det lät härligt med träning. Ska du till Åre? Det visste jag inte. :)



Ja det är nästan bäst när man får plocka bort julsakerna i lugn och ro.



De soppor jag tillagar med mixerstaven gör jag alltid på fri hand. Vill du äta morotssoppa, koka upp morotsbitar tills de blir mjuka. Mixa morotsbitarna till en jämn "puré" och koka upp igen med lite vatten och buljongtärning. Tillsätt lite skivad purjolök och krydda efter tycke och smak.

Jag gillar även broccolisoppa. Jag kokar upp broccoli och potatis och mixar sedan ihop dem. Vatten och buljongtärning tillsätter jag även där. Linser är också väldigt goda att mixa till soppa. Då brukar jag krydda med indiska kryddor för det tycker jag passar bra ihop med linser. Hoppas att du har fått lite uppslag till vintergoda soppor, vännen! :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback