Ensam hemma... längtan bort

2009-07-14 @ 16:50:12

I morse/natt (vad man nu ska kalla fyratiden) åkte Patrik iväg mot Spanien, Barcelona med jobbet... en sorts konferens som han ska prata på. Nu har jag alltså lägenheten för mig själv tills på lördag. Det känns faktiskt lite konstigt, jag är ju ofta ensam hemma på dagarna, men han kommer ju alltid hem till kvällen. =P Jag har inget särskilt planerat för de här dagarna. Kommer titta på en chick flick som Patrik ändå inte vill se, träffa kompisar... och allt jag annars gör. (Typ pysslar med hemmet, läser och sånt...)


Idag gick jag en sväng på stan. Skulle skicka tillbaka en klänning från H&M som gick sönder efter första tvätten. =( Hoppas det går bra med returen och att den nya klänningen är bättre. Det är ju rea lite överallt också vilket jag tittade lite på och jag shoppade faktiskt också. Två basic linnen i turkost och brunt för 34,50!! =) 2 för 1 på Lindex, mycket trevligt. Bastoppar kan man nog aldrig ha för många av heller.

Patrik är alltså i Spanien och jag är kvar här... Känns trist. Jag tycker mycket om att resa, men har inte varit utanför Sverige på ett bra tag nu. Jag vill verkligen iväg och se nått nytt nu! Tyvärr kostar sånt ju en del också och jag badar inte direkt i pengar nu... =( Det är mycket snack och lite verkstad när det gäller mig och Patrik och resor också tyvärr. Saker ska planeras så mycket att vi glömmer det efter ett tag typ... =P Det är svårt att vara spontan när man ska kombinera jobb och ledighet och skola och sånt... Men men, vi har två, tre projekt på g som det kanske snart kan bli något av. Det ena är ju Parisresan som varit påtänkt sen julen 2007. (Blir förmodligen nästa vår.) Det andra är en resa över atlanten med nått fartyg som SMHI samarbetar med. De skickar ut folk på "studieresor" ibland och Patrik kanske ska åka och då följer jag nog med. Det vore kul om det blev av, en väldigt udda resa. Det tredje är en helt vanlig semester, charter typ, till nått mysigt (varmt) ställe... Vi får se hur det blir med allt. Nästa resa går iaf till Växjö nästa vecka, hehe. =)

Kommentarer

Postat av: Lilla Fröken

Jag minns att du berättade om hur Patrik fick åka utomlands med jobbet förra sommaren också. Det är verkligen en fin förmån även om det är en konferens det gäller. :)



Ni skulle ju kunna åka en sväng till Öland kanske?



Bilden var tänkt som lite sorglig. Jag blev själv rätt nöjd med den. Ja det är i min stuga jag är. :)



Trevlig kväll. Kram kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback