Folkmusikfestival och Harry Potter

2009-07-26 @ 18:07:04

Fin kombo va?!


Igår var jag, Patrik och hans mamma iväg på folkmusikfestival i Korrö, några mil utanför Växjö. Där träffade vi också Patriks kusin och hennes föräldrar... Jag har väl aldrig lyssnat särskilt mycket på folkmusik, men det här var riktigt trevligt. Vi diskuterade lite att det ju är en festival, inte någon spelmansstämma, vilket betyder att begreppet folkmusik kan vara ganska brett. Vi såg två hela konserter på ca en timme vardera med totalt olika grupper. Vi hittade ett nytt favoritband, Sver, som bjöd på riktigt ös och var roliga. Gruppen bestod av fem unga killar som bevisar att folkmusik inte bara behöver tillhöra den äldre generationen. Sen gick vi runt och lyssnade lite här och där. Det fanns 3-4 scener, men folk spelade lite överallt. =) Dagen/ bjöd på mycket musik, trevligt umgänge, raggmunkar och big bangkok burgers och vid 22-tiden var vi trötta och styrde mot staden igen...



Idag har jag och Patrik varit på bio och sett Harry Potter och halvblodprinsen! Äntligen... Den var bra! Komedi och kärlek och lite spänning såklart. Ett ställe särskilt hoppade jag t.o.m. till på, ni som sett filmen kan säkert gissa var, haha. Det var längesen jag läste böckerna, så jag kommer inte ihåg allt... men jag ser fram emot sista filmen, någon som vet när den kommer?!

Kommentarer

Postat av: Lilla Fröken

Begreppet folkmusik är sannerligen brett. När jag tänker på folkmusik tänker jag direkt på vår egen...Jag tänker på spelemän med fiol och jag tänker på män och kvinnor i folkdräkt som dansar till musiken. Det är alltid mysigt att lyssna till livemusik. :)

Postat av: Andrea

Jag såg också harry potter ikväll! Och haha, jag kan lova att även jag hoppade till rejält på ett ställe. Säkert samma ;)

Postat av: Lilla Fröken

Va? Ingen uppdatering? ;)



Gräddkolorna är verkligen ljuvliga. Vad roligt att du faktiskt har fått tillfälle att smaka dessa kolor! Kram

Postat av: Katrin

har du läst hp böckerna? :) de är jättebra ^^

Postat av: Alina

Hoppas du haft en bra helg! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback