Hemma...

2009-07-07 @ 14:27:18

... i Norrköping igen. Har inte gjort så mycket i veckan, men samtidigt ganska mycket. =P Bussresan gick bra, det var trist att vi inte fick sitta bredvid varandra förrän Sundsvall men vi överlevde... Bloggen har sedan dess blivit bortprioriterad, men så ska det vara när man har/är på "semester" tycker jag. Vad har hänt den här veckan när jag inte bloggat då?


Måndag 
Resa

Tisdag
Fotografering: Mamma hade bokat tid hos en fotograf för att vi skulle ta familjebilder. De blir färdiga på fredag, spännande att få se sen hur det blev. 
Shopping: Patrik och jag tog en sväng på stan. Jag köpte ett par shorts, en bh (med löstagbara axelband) och ett linne. Allt gick på 377 kr så det är jag rätt nöjd med.

Onsdag
Sol, men inget bad: Dagen blev inte riktigt som jag hade tänkt. Förmiddagen spenderades på baksidan, vi solade och spelade kubb. (Ett skitspel förresten, jag förlorade alla partier vi spelade under veckan! Yatzy däremot tycker jag om, haha!) Vi hade planerat att åka och bada med Ullis på eftermiddagen, men när hon var färdig med sitt hade det fina vädret försvunnit och det kom skurar då och då och man hörde åskmuller. =( Det var tråkigt för jag ville verkligen bada. Träffade aldrig Ullis, men mormor kom på eftermiddagen. Tittade på tv och åt jordgubbar på kvällen.

Torsdag
Begravning. Fint men väldigt sorligt... Det säger sig väl självt att dagen kunde ha spenderats på ett roligare sätt. Kommer inte ihåg vad vi gjorde resten av dagen, inget särskilt tror jag.

Fredag
Klippning: Jag fortsatte med min tradition att klippa mig hos Linnéa, min gamla klasskompis och bästis i lågstadiet. =) Det är alltid roligt, hon kommer ihåg massa knäppa saker som vi kan minnas tillbaka till och skratta åt.  Jag blev nöjd med klippningen den här gången också. Patrik följde med och blev korthårig och fin han med. =) 
På kvällen lagade vi mat och hade "ff" eftersom mamma och pappa var i Skule på visfestivalen.


Lördag
Fika: Vi hämtade upp Maria för en långfika på UH. Stunder som den stämmer verkligen talesättet "tiden går fort när man har roligt" för tiden bara flög iväg. Jag hoppas vi kan träffas snart igen, antingen i Övik eller Stockholm. I höst måste vi verkligen få till ett riktigt besök hos henne! Patrik och jag fick laga middag för andra dagen i rad eftersom mina föräldrar var iväg på middag tillsammans med pappas syskon med deras respektive.

Söndag
Åkte vi till Ö&B och Skokanonen och tittade lite. Sen vidare till farmor. Hon ringde på förmiddagen och undrade om vi skulle kunna komma förbi något, vilket jag hade tänkt på. Innan dess hade vi bara träffat henne lite på begravningen, så jag ville gärna åka dit och träffas och fika lite. Det kändes lite tomt/konstigt utan farfar, men det är väl en vanesak... Som vanligt löstes det lite korsord och sudoku. =)
Packning: En av de tråkigaste sysslorna jag vet. =P Det är iaf lättare att packa på vägen hem, då ska ju allt ner och man slipper välja och se till att man inte glömmer något viktigt, hehe.

Måndag
Resa: Patrik och jag fick sitta bredvid varandra den här gången och det kändes som att resan gick fortare trots att vi stannade i Tönnebro för att äta... Inget spännande hände, jag löste lite korsord och lyssnade på en ljudbok i mp3:n. Laddade hem den gratis när CDON hade nått erbjudande, mycket trevligt. =) Jag har lite kvar att lyssna på, är på spår 77 av 106 om jag minns rätt, så jag måste ju lyssna klart snart så jag får veta hur det slutar. Boken är deckaren Den döende dandyn av Marie Ljungstedt. Inte vad jag väljer ur bokhyllan särskilt ofta (deckare alltså) men den är helt okej...



Kommentarer

Postat av: Lilla Fröken

Vad trevligt att få läsa en veckorapportering på detta sätt. Du blev fin i håret!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback