Michael Jackson

2009-07-07 @ 23:16:28

Det känns oundvikligt att nämna något om hans död. Ingen kan ha missat det... Jag tycker att det nästan gått till överdrift med rapporteringen. Jag tycker dock att han var en stor artist, har aldrig varit något stort fan, men han har gjort många bra låtar.


Såg en del på minnesceremonin ikväll. Ett värdigt och storslaget avslut vill jag kalla det. Missade dock det som verkar ha varit den bästa delen (om man kan säga så), nämligen slutet. Kollade in dotterns gripande tal och artisthyllningen med We are the world på Aftonbladet nu i efterhand... (Vi tittade traditionsenligt på Morden i Midsomer, därför missade vi det.)

Världen kommer alltid att minnas Michael genom hans musik. Den är något bestående... Det påminner mig om min farfar. Förutom personliga minnen finns också hans många alster i trä kvar. Smörknivar, askar, ljusstakar... Små bitar av honom finns alltid med oss.

Vila i frid.

Kommentarer

Postat av: Lilla Fröken

Jag kan förstå att du mitt i sorgen om Michael mest tänker på din farfar. Andras sorg och din egen flyter liksom ihop med varandra. Det är fint att ha kvar saker som han själv har skapat kan jag tro. Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback