Munken in the park

2009-07-11 @ 23:49:58

I dagarna två har det alltså varit gratis musikfestival här i krokarna. En restaurang vid namn Saliga munken ordnade den, därav namnet. Det var en salig blandning (hehe, fin ordvits) av musik, en del okänt, en del känt. De största namnen var väl:

Salem Al Fakir - honom missade vi helt eftersom vi satt på Trappan och hade en trevlig kväll där igår

Governor Andy - hörde lite genom fönstret

Kristoffer Åström - samma som ovan, lyssnade lite extra på Michael Jacksons Billie Jean i en spännande version

Sen ikväll gick Patrik och jag ner till parken/parkeringen/gatan och träffade Urre och Lina som hade bänkat sig längst fram vid kravallstaketet. =) Då spelade:

Elin Ruth Sigvardsson


...som även bjöd in Kristoffer Åström på en låt.


Sen kom Christian Kjellvander (men då hade Patrik gått hem för han var så trött)


...och han hade sin fru som körsångerska.


Det var bra spelningar. Jag har inte lyssnat så jättemycket på någon av artisterna, men det var kul att se dem ändå, det är ju trots allt rätt kända namn. Gratis är ju dessutom trevligt!

Just det, jag måste ju bjuda på lite fina citat från kvällen.

Elin Sigvardsson:  (Avbryter mitt i en låt.) "Ursäkta, jag trodde att munspelet var uppochner,det lät lite så, men det var bara jag som spelade så jävla dåligt."

Christian Kjellvander: "Jag har bara träffat en munk i en park en gång tidigare. Det var Leonard Cohen i Rosendals slottsträdgård. Det här är nästan lika bra... Lika bra... Okej, vi säger att det här är bättre."

Kommentarer

Postat av: Dure

Gu va roligt du och Urre verkar ha haft.. lite avundsjuk. Själv har jag bara jobbat och hängt i Rambo. Men ska göra mitt bästa för att bli mer social i kommande vecka :)

Kram

Postat av: Lilla Fröken

Salem, Christian Kjellvander och Governor Andy är bra live! Jag tycker att du ska lyssna på Christian Kjellvanders skiva Songs from a two room chapel. Den är otroligt bra!



Jag gillade förresten Elin Sigvardssons kommentar om munspelet. Hoppas att det är bra med dig Skarran. Kram!

Postat av: Lilla Fröken

Nej det är i norrland. :) Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback