Regn

2009-07-09 @ 22:35:30

Idag har det regnat nästan hela dagen! Jag och Patrik har inte satt foten utanför lägenheten, så vi har sluppit bli blöta. Vad kan man göra på regniga dagar då? Idag har jag:


~ Suttit vid datorn
~ Lyssnat klart på ljudboken jag lyssnat på under bussresorna
~ Spelat yatzy och skipbo med Patrik
~ Diskat
~ Tittat på tv
~ Använt två ägg innan de blev gamla. Jag bakade banankaka efter ett recept jag fick när jag hade feriejobb på ett sjukhem, den blev lyckad. (I år är det min lillasyster som har gått ut första året på gymnasiet och som kommunen ger jobb, hon jobbar med parkskötsel...)
~ Löst korsord och logiska pussel som t.ex. sudoku

Så, det är mina tips för regninga dagar: böcker, filmer, spel... Vad brukar ni göra när vädret är tråkigt?

Kommentarer

Postat av: Lilla Fröken

När det regnar brukar jag måla, baka, läsa böcker, städa, se på film, skriva dikter...Under regniga dagar får man verkligen mycket gjort tycker jag. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback