Pappa Grappa

2009-10-02 @ 17:33:55

I tisdags när Patrik fyllde år skulle han ut med jobbet och äta middag och jag fick följa med. Vilken middag det var! Det lyxigaste jag ätit tror jag... =)


Fördrink
Antipasto med allt från salami, hjorttartar och pilgrimsmusslor till vitlöksbröd, inlagda grönsaker och carpaccio - Bara att plocka det man var sugen på
Svart pasta (färgad av bläckfiskbläck) med en stor räka och två olika musslor
Lamm eller tonfisk (Jag valde tonfisk och Patrik lamm)
Efterrätt - jag åt frukt och grönsaksminestrone med passionsfruktsravioli

Till allt serverades vin och vatten (även dessertvin och kaffe)
Jag gick definitivt inte därifrån hungrig! Snarare så mätt man kan bli! Allt var gott och även jag blev bjuden på hela kalaset, trots att jag egentligen inte tillhörde gänget. Mycket trevligt!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback