Nya bekantskaper

2010-04-17 @ 22:06:11

    

Dessa två trevliga vårtecken (klicka för större bild) har jag fått bekanta mig under de senaste åren. För mig har tussilagon alltid varit vårblomma nummer ett, men jag tror den har blivit nerpetad nu. Jag tycker faktist att både blå- och vitsippan är vackrare!

Också träd har jag fått lära mig mer om, många av träden som finns här hade jag aldrig sett innan jag flyttade hit p.g.a. att de inte kan växa i Norrland. Ek är ett sådant exempel.

Det känns som att min blogg bara handlar om naturen nu, haha. Kanske inte så konstigt med tanke på kursen jag läser som heter Samspel i naturen. Jag är ute i min "naturruta" minst en gång i veckan och i torsdags var vi ute på första exkursionen. Vi hade jättefint väder, så det kändes som ett privilegium att ha undervisning ute i skogen!

 

Kommentarer

Postat av: Lilla Fröken

Du får snart döpa om din blogg till "skarrans naturruta". ;) Men jag gillar naturen så för mig skulle det inte göra nåt. :) Blåsippor är så fina. Sedan ser man de inte så ofta heller.

Postat av: ThereseLo

aah sa mysigt, det dar ar riktig svensk var.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback