Vårtecken

2010-04-08 @ 21:15:20

Igår började jag en ny kurs, den sista universitetskursen innan jag tar ut min lärarexamen är det tänkt. Det känns både skönt och läskigt.

Den nya kursen heter Samspel i naturen och vi har en stor uppgift som jag kommer arbeta med nästan hela kursen. I den ingår att gå till ett naturområde ungefär en gång i veckan (minst) och dokumentera arter och vårens framfart m.m. I förmiddags var jag ute med en tjej i min grupp, valde områden, tog lite foton och så... Lite knoppar fanns det, inte så många andra vårtecken, men det ska bli lite kul att se hur det går framåt med tiden.



Kommentarer

Postat av: Dure

Nostalgi..vi båda börjar så smått bli klara med våra lärarexamen..vad kommer hända i höst med oss?? Med lärargänget?? Klimax?? Trappan-häng?? Ja, det är många frågor, och när jag försöker tänka på möjliga svar får jag en smått panik känsla.



När jag läser om din biotopuppgift i skolan, kan jag inte annat än bli nostalgisk. Jag tänker på när jag gjorde samma uppgift för ca: hmm..4 år sedan. Jag och Frida delade biotop plats..och varje gång vi hittade en ölburk eller chokladpapper var vi tvungna att försöka hitta det i en flora bok :) Och när hundägare gick förbi oss, frågade jag alltid Frida: Hur många gånger måste samma hund gå förbi vår bitop för att räknas som ett djur som lever på vår biotop? hahahaa



Ha en fortsatt trevlig helg! Vi ses på torsdag!

Kram

Postat av: Erika

Nu har jag rensat min garderob och istället för att slänga allt så säljer jag från 25 kr



Först till kvarn!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback