Konsertkväll

2011-03-05 @ 22:12:06

För nästan ett halvår sedan köpte jag konsertbiljetter till Patrik i födelsedagspresent. Ikväll var det äntligen dags. Salem al Fakir med Norrköpings symfoniorkester (SON) och September som gästartist. Det var riktigt bra! Jag kan sammanfatta det såhär:

  • Jag har aldrig varit på en konsert med en sån stor orkester, men det var mäktigt! Fler artister borde samarbeta med symfoniorkestrar. Ett bra arrangemang kan nog lyfta vilken låt som helst.
  • September körde två av sina egna låtar, Eldkvarns "Kärlekens tunga" och sjöng lite tillsammans med Salem. Snygg är hon och rösten är häftig.
  • Salem var charmig, rolig och musikalisk. Pratade om hundbajs (och ursäktade sig sedan för det), vilken låt man INTE får ha på sitt bröllop m.m.
  • Även dirigenten var rolig i sina mellansnack och symfoniorkestern var som sagt imponerande.
  • Publiken var rätt engagerad trots att det var en sittande konsert.
  • En riktigt bra konsert helt enkelt!


En recension av konserten finns att läsa här.

Nu ser jag fram emot nästa konsert, med The Ark, som förmodligen blir en helt annan upplevelse.

Kommentarer

Postat av: Dure

Kul med uppdatering på bloggen!!! :)

Hoppas allt är bra med dig!

Kram

Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Vad roligt med konsert.

Postat av: emma

det bara lät ju så himlans fint och vackert och underbart och härligt på samma gång!

Postat av: Beatrix

kul att det var lyckat!

Postat av: Lilla Fröken

The Ark uppträder här på sin sista spelning har jag hört. De är säkert bra live. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback