The Ark

2011-03-28 @ 15:21:06

Jag vet att jag är riktigt dålig på att blogga, även om jag egentligen skulle vilja skriva lite oftare. Känner dock sällan inspiration till det i vardagen, det händer liksom inget spännande i mitt liv... Jag bara jobbar, tränar lite, slappar i soffan. Det händer väl att jag träffar vänner, men inte särskilt ofta. Som sagt, mitt liv är inte så spännande.

Det finns dock ljusglimtar. Som i lördags. Andra konserten i mars månad! Jag lägger faktiskt gärna pengar på konserter, musik upplevs bäst live. I lördags var det alltså dags för The Ark's avskedsturné. Jag blev lite sugen när de uppträdde i melodifestivalen, kände att det skulle vara roligt att se dem live. De var på Kalasmottagningen när jag började på universitetet, men annars har jag aldrig sett dem. De kändes som ett bra liveband och jag gillade gruppen riktigt mycket när de kom med sina första album. Sedan har jag liksom glömt bort dem lite, fram tills nu.

Konserten var helt underbar! Patrik och jag stod ganska långt fram och stämningen var super. Alla sjöng med, hoppade, klappade och dansade. Vi fick höra många hits och samspelet med publiken var bra. Som överraskning kom Markus Krunegård (stadens son) och gjorde duett i It takes a fool to remain sane. Jag skulle kunna skriva mycket mer, men det är ändå svårt att beskriva. En magisk kväll med mycket kärlek och ett värdigt avslut för gruppen blev det iaf. Jag var helt lycklig när jag gick från konserten och hes i halsen. Det är väl ett tecken på en bra konsert!?  













 


 


 


 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback